חיטוי צנרת לטופס 4

מה נדרש בחיטוי צנרת לצורך קבלת טופס 4?

כאשר מדברים על חיטוי צנרת לטופס 4, מדברים כנראה על התהליך שבאמצעותו מקבלים אישור לטופס 4, שהוא נקרא גם טופס אישור אכלוס. הטופס,  מהווה שלב מסוים בסיום הבניה של דירה חדשה לכל מטרת מגורים – והטופס מוענק וניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, על כן באחריות אנשי המקצוע שעסקו בפרויקט הבניה – לעמוד בסטנדרטים המיוצגים בטופס. על כן, כאשר רוצים לקבל אישור שכזה, ייתכן הדבר שיתבקש לבצע חיטוי צנרת במקום אותו רוצים לאכלס. שכן אחד הפרמטרים באישור טופס 4 – הוא למעשה חיטוי צנרת המים ומאגרי המים של הבניין. הדבר יכול לאפשר, ואכן חיוני כדי לקבל מצב בו מאגר המים המשותף בבניין טהור מחיידקים, חומרים מזהמים, מכרסמים ומחלות, וכל הפלאות המשתמעות מזה.

השאר פרטים לקבלת הצעה לניקוי/חיטוי צנרת לטופס 4

הצורך במאגרי מים בתוך בנייני מגורים משותפים

יתרה מכך, באם מדובר בבניין, ובמאגר המים שבבניין – יש עניין לבצע בו חיטוי חד שנתי – כלומר, חיטוי וניקוי מאגרי מים המתרחש אחת לשנה – וזאת כדי לשמור על רמת החיטוי והניקיון שלו.  מאגרי המים בבניין משותף – אמורים או יכולים להיות ממוקמים בקרקע, ועל אף גג הבניין – ואולי גם בשני המקומות. מאגרי המים אמורים לשמש גיבוי לאספקת המים השוטפת של הבניין – אפשר להתייחס לזה "כמים למקרי חירום". המאגרים מתמלאים, או יכולים/אמורים להתמלא – כדרך מערכת של משאבות מים.

למי יש מאגרי מים משותפים?

באופן כללי, נדמה שלכל בניין שלו כ-5 קומות לפחות – ייתכן שיש מאגר מים משותף. המאגר יכול להימצא בבריכות בטון, או במכלי פלסטיק גדולים. עקב כך שהמים למעשה נמצאים "בחוץ", מתבקש לחטא אותם, לטובת בריאות הציבור והדיירים – ועל כן מתבקשת תחזוקה רציפה של מים אלו.

חיטוי צנרת משותפת לבניין

אם כן, נעסוק כעת גם בצנרת המים המשותפת בבניין – שכן היא אמורה להיות משותפת לכל, או לפחות לרבות מן הדירות בבניין – ומגיעה אל נקודת החיבור של הבניין עם תשתיות מרכזיות. באם יש תקלה בה – יש לכך השלכה על הרבה מהדירות בבניין – ועל כן הדבר נמצא באחריות משותפת של הבניין, במסגרת ועד הבית או דבר מה דומה. דיירים עושים שימוש בצנרת זו, לטובת פעולות היום-יום – בין אם מדובר בשטיפת כלים, צחצוח שיניים, שטיפת ידיים וניקיונות שונים – על כן, חשוב יהיה שזו תהא מחוטאת ונקייה, ותאפשר זרימה של מים באיכות מתאימה ונכונה. 

על כן – דברים אלו ועוד, נכללים בסטנדרטים שמציג טופס 4, לאישור אכלוס – וחיטוי הצנרת בהחלט מגיע כחלק מדרישות הסף לאישורו. זה הכל לבינתיים, תודה על קריאתך.

צור קשר בווצאפ
Send via WhatsApp